Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
17.07.2007 19:29 - Извън нещата - Exit 1
Автор: felixkotkov Категория: Музика   
Прочетен: 5451 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 18.07.2007 16:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Всъщност бях вътре в нещата. Или отвън. Не знам. Едно обаче е сигурно. На фестивала си изкарах ФЕНОМЕНАЛНО!
Следва разказ как Киро ме продаде за 5 евро, как видях сюрия мега звезди наживо и от няколко метра и как водката ме праща в едно друго опасно измерение, където сънят започва в 7 часа сутринта, свършва след 3 часа и всичко е безметежност...

Та тръгваме ние от София - 5 часа сутринта в четвъртък, таксиджията спи, почти се губим докато намерим улицата на Кирето, ама накрая го грабваме и се класираме навреме пред Момчи. От там с колата взимаме Другите двама и потегляме към Сърбия ура ура...

Караме с превишена скорост, но не ни глобяват - за разлика от половината преди и след нас познати с коли. По едно време на магистралата  малко преди Белград засичаме една великолепна петица приятели от разни медии. На салфетка с черен молив за очи пишем ОМV и се разбираме да влезем на бензиностанцията.

Аз се намъквам и в момента, в който стигам до касата осъзнавам, че имам само евро, мацката на касата не разбира или не може да ми ги развали или се е втренчила учудено в косата ми. Така или иначе се докопвам до един от гореспоменатите петима и му казвам "Моля те, ако имаш дай някви обменени динари назаем, че тука има проблем с еврото". Той ме поглежда доста стресирано и единственото, което се откъсва от устата му е "Ама ти говориш на български...". 

I think this is the beggining of a beautifull friendship...

Да, разбрахме се с този младеж, а и той по-нататък в разказа се изявява като смесица от арабски шейх и истински Супермен, но за това после.

Та стигаме ние в Нови Сад, оправяме акредитации, ала бала и тъкмо да тръгнем към Кемпа, и хоп - пльос - фрас в задръстване.  Сега всички, които не са ми вярвали като ги убеждавам за шансовете-в-живота- които-никога-не-бива да изпускаш - марш в ъгъла!
 
Бял А4 лист на който пише номер за квартира. Аз викам дайте да го запиша, а половината Тома-неверници в колата аре бе, сигурно 100 човека са звъннали. Накрая от скука го записваме.

Отиваме в кемпа - "доста е гадно" - крещи мис каприз, която глътнах преди няколко години. Обаждаме се на несигурния телефон.

Оказва се, че сме намерили квартира, последната сграда преди крепостта (за сравнение от кепма до крепосттта е 40 минути, а от нас - 3-4), при една супер яка бабка (32 години е била химически инженер в армията) за 8 евро на вечер!!!

..........................................

Вечерта опашките за билети бяха зверски, най-накрая влизаме, удряме по бира и плескавица групово, след това се занасяме в култовия бар, където се случиха адски забавни неща по време на феста. Пийваме нелегално продаващата се водка и хоп-става време за първия концерт на Mainstage-а.

Prodigy изкъртихаааа. Не е за вярване, но все още ги бива. Не е за вярване но оцеляхме, за да го установим. Не е за вярване, че Петроварадинската крепост на EXIT фестивал издържа устрема на психоделичните британци още в първия ден на фестивала.

Тълпата беше зверилник, около половин час преди концерта се борихме за живота и дъха си, сформирахме кръгче, ръгнах няколко лакти на нахалниците и ме обявиха за лошотия. Не са прави. Аз съм направо ангел в сравнение със здравите сръбски момци.

Най-накрая почна. Беше яко, зрелищно и пичовете наистина разцепиха мрака. Енергията на Лиъм, Кийт Флинт и Максим е същата като от далечната 1994-та, когато No good цепеше.

Музиката им все още е наркотик, бийтовете все още те карат да се размазваш (и хората около теб докато кецовете им не станат абсолютно безформени и безцветни) и погото все още не ти мърда, ако си близо до сцената.

Само ние с Кирето издържахме с общи усилия на напъните на тъплата да ни смачка и куфяхме почти до сцената. Екшънът приключи след около 2 часа.

След тях бяха Groove Armada. Единствената изненада. Сега тегля албумите им. Ставам им поклонник.

Концертът беше със съвършен звук, твърд бас, яки рифове и яко рапиране. И не стига, че новият им албум на групата е супер, но и наживо те са просто съвършени, а и музиката им е разнообразна – от съвършения chill out, през groove, рок, джази и фънки, с елементи от регетон и r"n"b.

За съжаление, наложи с да си тръгнем малко преди края защото Киро мрънка около половин час как на всяка цена иска да слуша Trentemoller. Ако не знаеш кой е, или хич не слушаш електронна музика, или Линч не ти е любимият режисьор.

Защото те двамата ще работят заедно по следващия филмов проект.

Макар че наживо музиката на Trentemoller не е чак толкова минималистична, както в албумите му, има същата транс енергия, малко звуци, миксирани съвършено.


Представянето му беше съпроводено с адски яка анимация, няколко живи музиканти, които ни счупиха главите с откачени мелодии, звуци от насекоми и леко тиктакане. Само дето хората, които искаха як цикъл изглеждаха отегчени. Но какво да се прави - не е лесно да се угоди на всички...

Вечерта завърши с няколко водки в бара с Киро и Момчи. Беше супер. Прибрахме се сити от едни безвкусни пици, послушах разговори за секс и се унесох...

15 минути след като бяхме заспали се оказа, че афтър-парти барът е под прозореца. В 7 прозорците се разтресоха и стана мазало... Но все пак не съжалихме много за квартирата...

Лека нощ или... добро утро?



Тагове:   Нещата,


Гласувай:
0



1. pach - много яко !!!
18.07.2007 09:27
Вече все едно съм бил и аз там , и аз куфях!!! :-)
Само не разбрах продажбата за 5 евро - стана ли и кога ... Щото - купувум!!!(гонг) продадено-о-о!!!! :-))))
цитирай
2. felixkotkov - :))
18.07.2007 10:57
Продажбата се случва в следващия епизод...
цитирай
3. анонимен - Неграмотно!
18.07.2007 13:14
Пише се салфеТка, а не салфеДка!
цитирай
4. bros - Хе-хе
18.07.2007 13:36

Радвам се като чета, как весело сте си изкарали. Помня снимките на приятели от миналогодишния екзит - тотална кретения :)

Скоро идва "зигет" и като гледам, сайта на уизеър направо е оувърлоудед. Да се надяваме, че най-накрая и аз ще мога да напиша нещо в подобен контекст...
цитирай
5. felixkotkov - Вярно е неграмотно -
18.07.2007 14:52
грам мотане няма... Поправих го.. абе и аз се чудех, ма викам си ади, ше мине така, пък винаги ще се намери някой анонимен, който да ме поправи:)))
Bros, и аз ти го желая искрено - феноменално е!
цитирай
6. анонимен - by the way отегчен се пише с г, като ще ...
18.07.2007 15:55
by the way отегчен се пише с г, като ще се вглеждаме поне да е както трябва:)

Направо ти завидях докато четох, че си имала възможноста да изпиташ удоволствие от много и качествена музика на живо!
цитирай
7. juliannikolov - А някой случайно да е бил на сцената на
20.07.2007 09:44
Робърт Плант? Казаха ми, че той също е участвал на този фестивал.
Доколкото виждам напълно сте игнорирали The Rolling
Stones, които на 14 юли са свирили в Белград...
цитирай
8. ivu - Файв юру бек
20.07.2007 09:54
Хаха. Къртиш! :D

Аз да се похваля, че също присъствах в описаните по-горе истории... ;)

Само да поясня за петте ойро (че стана международен скандал) - Киро ги върна! Цели! :)
Като един истински пимп от западното крайбрежие :)

А за полицаите... не е толкоз страшно. Спират ни крещят:
- Абе брато! У наш'та дръжава ке ти земеме колата и книжката за т'ва де го направи!
- А пък у нашата даваме 10 лева!

:))))


juliannikolov: точно на Робърт Плант успях да се вмъкна на сцената - на няколко метра от него ;) Забраниха пресата да снима пред сцената и ни качикха горе. :)
цитирай
9. анонимен - Ти мигача остави на нас
20.07.2007 14:31
Ни 5 юру ни стоката можах да си овардим, ама поне не минахме от там дет минават онез с късите п.... :Д
цитирай
10. анонимен - Groove Armada
23.07.2007 15:20
Добре че ги спомена. Така разбирам смисъла да остарееш, поне малко.
цитирай
11. анонимен - Friday, 13th - 3 MCs and 1 DJ
23.07.2007 17:56
за мен лично това което се случи в петък, 13ти на mainstage след полунощ ще остане дълго време като най-най-най... тия "момченца", вече прехвърлили 40те направо изкъртиха... след концерта шофьора на групата просто каза: може вече да се връщаме.../в БГ/

http://www.myexit.org/index.php?q=gallery&g2_itemId=12845&g2_imageViewsIndex=1

една снимка от сайта

като цяло съм много доволен от феста, но има гооолям брой ВЪПРЕКИта

имам 2 Зигета и един Екзит преди този и като организация съм меко казано недоволен... но това е положението на 300км от България :)
не знам другата година кой трябва да дойде, та да ме накара да преживея отново тези 5 дни
... с Beastie Boys може и да ме навият

I Kick My Root Down
I Put My Root Down


цитирай
12. miuenski - този горе...
23.07.2007 18:04
съм аз
цитирай
13. анонимен - цепеше
04.08.2007 17:16
"Енергията на Лиъм, Кийт Флинт и Максим е същата като от далечната 1994-та, когато No good цепеше."

всичко хубаво и може би доста вълнуващо, но през 94-та си била на 9 и по всяка вероятност са те вълнували малко по-различни неща от живота. така че No good (за теб вероятно) е цепела:) не мисли, че се заяждам, просто ми направи впечатление как говориш за факти от не-най-далечно минало, като очевидец.

иначе имах удоволствието да присъствам на техен концерт в бирмингам преди 10 години и все още ги слушам.

ако си запалена по тях ти препоръчвам radio1 - често пускат миксове на лиам и други bigbeat/industrial/rave компилации... все good stuff (tm).

цитирай
14. анонимен - lubov
05.11.2007 20:41
mnogo e hybavo da.taka e da da
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: felixkotkov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2440943
Постинги: 346
Коментари: 2128
Гласове: 5262