Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.10.2017 13:54 - Фейс то фейс, а не по "Фейса"
Автор: sunflower Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1913 Коментари: 2 Гласове:
8

Последна промяна: 09.10.2017 13:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Първо беше детето. До някое време ми звънеше по телефона, после престана и започна да ми пише в Месинждъра. Аз се възмутих веднъж-дваж, но почнах и аз да пиша. Викам си: „Тийнейджъри, какво да ги правиш, трябва да говориш  ... т.е. пишеш на техния език и с техните средства.“

След това обаче и бившето ми гадже взе да ми пише .. .на Вайбър. Когато спряхме да си говорим, взехме да си пишем. След това, още едно бивше гадже по Вайбъра, но него не го броя, защото е женен и не върви много да ми се обажда по телефона.

После взех да се запознавам с разни хора по Фейсбук и то не защото държах да се запознавам с някой онлайн, опазил ме Бог, имам достатъчно горчив опит от тези дейности, а защото ми се искаше да си намеря съмишленици за скитане по планини. Т.е. разговарях единствено с хора, с които реших, че имаме общ интерес – планината. Но се оказа, че и дори след първоначалните разговори и даже някоя и друга среща, тези хора продължават да ми пишат в Месинджъра и аз продължавам да им отговарям в Месинджъра, вместо един нормален телефонен разговор.

Трябва да се отбележи, разбира се, че писането на съобщения има своите предимства:  когато имаш време и желание, тогава пишеш, имаш време да измислиш въпрос или отговор на спокойствие и т.н. Това, което започва да ме притеснява обаче е, че виртуализирането на отношенията ни започва да води до опростяването им до езика на съобщенията в чата.

Не стига, че така или иначе стана трудно да се говори за нещо различно от времето, футбола, политиката и т.н.  даже и с хора, които познаваш отдавна, не стига, че и аз вече внимавам изключително много каква информация споделям с малко познати хора, пак пради горчив опит, ами дайте и в чата да го ударим на празни приказки и да приключим до там.

Ами аз празни приказки мога да си говоря с който искам и когато искам. С всеки срещнат на улицата мога да водя безсмислен диалог. Ако ще водя по-постоянни и по-продължителни разговори с някой, то трябва да има за какво. Но някак все повече и повече няма и се питам дали е защото наистина хората са повърхностни и нямат нищо особено в главата или защото и те като мен са патили и предпочитат да си мълчат за важните неща и да обсъждат само маловажните.

Понякога се бия в гърдите, че съм голям психолог и разбирам хората, но понякога съм безкрайно оздачена и разбирам, че нищо не разбирам. А понякога се чудя има ли смисъл да се чудя изобщо .. хаха!

Не, наистина ми се иска да мога да водя смислени диалози с хората и изключително трудно ми се удава. Единствения интересен човек, който срещнах тази година и с който имаше доста интересни неща да си кажем, се оказа, че ми пише в чата пак същите злободневни, повърхностни неща ... и сигурно има право, защото чата не е за задълбочени разговори .... само един случай имам, в който това правило не беше спазено, но то беше защото човека по принцип не спазваше никакви правила и в крайна сметка беше изключението, което само потвърждава правилото.

Извода от всичко което наприказвах досега очевидно е да спра да чатя и да направя всичко възможно да се виждам на живо с хората, с които ми се говори, за да говорим за нещата, за които ми се говори, колкото и трудно да изглежда това. И аз съм направила първата стъпка. Утре имам уговорка да се чуем с един много стар приятел, за да се видим на по бира (примерно) и да осъществим един класически, олдскуул диалог фейс то фейс, а не по „фейса“ ...  После май остава да науча и другите как се прави това  ...



Тагове:   диалог,   Месинджър,   фейс,   Вайбър,


Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. trakietsadobri - Човечеството отдавна го е казало ... в речника тълковен.
09.10.2017 14:19
Разговор е: Устна размяна на думи, на мнения; беседа.

Чатенето може да е размяна на "муцунки и емотикони", но много трудно може да бъде смислен разговор.
цитирай
2. sunflower - А, да ... забравих за емотиконите ...
09.10.2017 16:41
:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sunflower
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5598777
Постинги: 1761
Коментари: 12611
Гласове: 39186
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031