Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
07.03.2009 13:55 - Три филма и две въпросителни
Автор: felixkotkov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5070 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 07.03.2009 14:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

СФФ почна, гледах три филма.

Козелът.
Банален, муден, предвидим, клиширан. Иван Бърнев беше очаквано цветен и органичен. Имаше няколко суперзабавни момента, но като цяло БНТ през 60-те.
Всички персонажи във филма бяха архетипи - супер банални - националистът, американката, циганката, лудият, алчният.  И отношенията между тях бяха мега предвидими и дори забавните неочаквани ситуации си бяха в руслото на голямата хлъзгава пързалка на клишетата, по която филмът лети с голяма скорост.
Филм с говорещ на Боговете козел - колко човека биха си го причинили? А се оказва, че не кочът мирише - даже от време на време прави доста свежи включвания.
Имаше един кадър, който все едно беше направен от някой от катеринга - вариото забива напред, фартът се дърпа назад и ефектът е все едно група цигани носи блубокс, или декор на стена с равномерни крачки - ако смятат да го показват на фестивали, тоя кадър трябва да се отреже, да не се излагаме.


Съмърс таун.
След великолепния "This is England",  Shane Meadows отново прави страхотен филм с поотрасналия Thomas Turgoose в главната роля.
Тотално безсъбитиен, на пръв поглед - без ясен конфликт и обрат, но все пак малко над час тотално удоволствие, поне за мен.
Черно-бяла динамично заснета история за полски тийнейджър, който снима из Лондон , докато баща му работи, или се напива с колеги.  Малкия среща свой връстник бездомник, дошъл с влака от Нотингъм.
Двамата стават приятели, но всички тези подробности са незначителни пред остроумния диалог, динамичната, почти документална камера, прекрасната актьорска игра и необикновеното усещане за детство и приятелство, което все по-рядко срещаме в напудрените и банални истории на ХОливуд. Просто прекрасен.

Милк.
Шон Пен по принцип е сред тоталните ми любимци, особено с "Тя е толкова прекрасна" и "Аз съм Сам". Тук прави велиоколепна роля (но това сигурно всеки вече го подозира). 
ФИлмът е вълнуващ, драматичен, екстатичен, откровен, остроумен и приятен. 
Абсолютно палци горе - успя едновременно да ме разтърси емоционално, без да ми натрапва усещания. Идеална игра на границата между мелодрамата и документалното пресъздаване на събития. 
Изобщо не съжалявам, че не избързах да го дръпна от някой тракер, въпреки че виси от доста време с хубаво качество.

Тия дни гледах и Watchmen 5 Pounds. За тях ще пиша текстове тази седмица и тук ще спомена само, че и двата адски ме изненадаха с нещо нетипично за ХОливуд - тоталното объркване в първите около 40 мин. И на двата бях като тресната - изобщо не ме прегърнаха с обичайната за американското касово кино стабилност и предвидимост. Напротив - седях си, а около мен летяха въпросителни...

Сега гледам програмата на какво ще се ходи през уикенда...




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. merkator - Отдавна съм спрял да се интересувам ...
07.03.2009 14:33
Отдавна съм спрял да се интересувам от бг кино и недоразумението "Дзифт" доказа съмненията ми в качеството на тази ни гилдия. Винаги ми е било смешно и жалко, как плачеха кинодейците, забулени в собствената си некадърност, за липса на средства за българското кино?! Но, след като и режисьора на "Мера според мера" е затънал в клишета... ;)
цитирай
2. анонимен - Клише е да не се интересуваш от бг ...
07.03.2009 16:23
Клише е да не се интересуваш от бг кино и така е от известно време. Що се отнася до "Дзифт", ти си двойно в клишето на тъпотата и незнанието :)
Като оставим факта, че "Дзифт" наистина е добре направен, не мога да кажа същото за теб.
Ти просто не си добре направен. Нещо ти липсва. Читава операционна система ли наричаха това, оценъчна ли, да не влизаме в детайли, но пич, нещо в теб е изпушило :)
цитирай
3. анонимен - моята любимаааааааа Еленкаааааа
07.03.2009 16:30
Цитат: "Имаше един кадър, който все едно беше направен от някой от катеринга - вариото забива напред, фартът се дърпа назад и ефектът е все едно група цигани носи блубокс, или декор на стена с равномерни крачки - ако смятат да го показват на фестивали, тоя кадър трябва да се отреже, да не се излагаме."

Първо, какво точно означава това "група цигани носи блубокс, или декор на стена с равномерни крачки" не ми се замисля дори.
Второ, този кадър, мила, е ефект, който често се използва в киното. Но ти явно, с твоята огромна обща култура си го пропуснала.
Нищо.
Ти преди време ни обясняваше как си изпитвала въздействието на нискочестотни шумове, как почти си се дрогирала с тях и то с колонки или слушалки (не помня вече), които не могат да възпроизвеждат такива нискочестотни шумове.
Та, затова ние просто се забавляваме с твоите есенца и обещаваме, че няма да стреляме по теб. Поне няма в общо приетия смисъл. С други средства е възможно. Но това е друга тема.
цитирай
4. анонимен - Намигане от козела! Мисля точно обратното!
07.03.2009 19:09
Еййй това българските критици сте особена порода кози, заслужавахте си този Пръч! Натъртваш на думата клише, мила ми Елено, ти си клишето в този случай, огледай се и ми кажи, какви са претенциите на този филм, за да си заслужи "Банален, муден, предвидим, клиширан.". Натрапващ ли е филма - не, напротив той съвсем искренно и наивно препикава назиданието като тон в киното въобще. Плоски ли са образите? ДА - и това е идеята, омръзна ни от дълбокомислени, много пластови почти нереални герои. Тези в "Козелът" са реални, обикновенни, земни, абсолютно излишно е повече от това. Историята - като изключим заблуждаващото начало на филма и излишно дългото му въвеждане, от там нататък филма е изключително лек и лесен за преглъщане. Самата ти признаваш, че те е накарал да се усмихнеш - ето това е целта на филма. Аз, като един разбиращ но не претенциозен зрител си излезнах от салона в страхотно настроение и зареден с много позитивизъм. Ами значи си е изпълнил целта. Смятам, че ти си една от многото млади хора в България закърмени с комплекса на родното изкуство. А какъв е той? Проблема е исторически, социализма и прехода след това изровиха огромна пропаст между нашето изкуство и световното. Докато светът се развива и изживява своята еволюция на нас ни се налага да прескачаме цели ЕРИ от развитието на театър, музика и най-вече кино. Така, че за комплекса ти - чакаш от всеки един български филм да изкочи ШЕДЬОВЪР! С такова мислене, няма как да стане, всеки един продукт е обречен още със зачеването си заради безкрайните очаквания към него. Така е и с младите български режисьори, сценаристи, оепратори, актьори и.... критици! :) Според мен и простосмъртната публика в залата, филма на Дюлгеров е приятен, неангажиращ, ненатрапичив. Това е. Представи си ако този филм беше един от 20-те филма рпозиведени в България за година. Тогава щеше да ти хареса, уверен съм в това. За съжаление, ние възприемаме всеки един български филм като събитие и това ни натоварва излишно много. П.П. Сега ще пиша и за МИЛК :))) Поздрави Тони
цитирай
5. анонимен - На МИЛК - никакво намигване - затварям си очите.
07.03.2009 19:21
ЗА МИЛК, пак не съм съгласен с теб. Да направим един експеримент, да сменим гейовете с негри, или с еврей, или с жените в началото на миналия век. ЕТО ТОВА Е КЛИШЕ. Социалната му тема е клише, малцинството срещу мнозиството, консервативното срещу либералното. Свободата на духа и на личността... доооста комерсиално не мислиш ли? Какво ни да де филма? Перфектна роля на Шон Пен. Ако зависи от мен обаче, оскар заслужаваше Джош Бролин. След първите 20 минути Шон Пен не отлепи и не допринесе с нищо на образа си. Той си остана там кдъето беше до края. Зад ролята му не виждам нищо повече от тренировки и щампи на поведение. С което съвсем не омаловажавам труда му. Виж при Бролин обаче това не беше така, пасивния гей спроед мен е много по сложен и дълбок образ за игра. ТАка, извадихме темата, извадихме от филма, Шон Пен и Джош БРолин и какво остава????? МАй - нищо! Или поне нищо ново, само една добре премерена схема. Дори бих те цитирал "Банален, муден, предвидим, клиширан" но аз говоря за МИЛК и ще добавя ИНФОРМАТИВЕН! Скука. А особено ме подразния евтиния начин с който режисьора Ван Сант се опита да изтръгне сълзи в края на филма - е просто не е честно! МАй предпочитам филма да беше документален. Поздрави - Тони
цитирай
6. merkator - до 2.
08.03.2009 19:15
Хаххаааа...ти явно си от "гилдията" на некадърниците,а?!?! :):):)
цитирай
7. felixkotkov - брей
08.03.2009 19:30
не очаквах толкова яростни коментари. И преди да им отговоря най-прилично, ще постотя (тоест - казвала съм 100 пъти вече), че ТОВА Е ЛИЧЕН БЛОГ И ТУК НЕ СЪМ КРИТИК, А ЧОВЕК, КОЙТО СЕ СПОДЕЛЯ И ПОДРЕЖДА, АНОНИМНИ ГЕНИИ!
цитирай
8. felixkotkov - Нека първо се обърна към номер 3
08.03.2009 19:35
Евала, че си голям познавач на ефектите в киното, както и на моето творчество. Конкретно това, че влизаш в блога ми показва и добър вкус (хехе). Колкото до ефекта, след лекцията, която ми дръпна нека те информирам, че дори като ефект, изпълнението на въпросното движение беше все едно машината, измераваща диоптера на очите ми се самонстройва. Беше зле и на голям екран не е ефект, а дефект, поне за мен.
цитирай
9. felixkotkov - Тони
08.03.2009 19:41
Не, бе ТОни, не искам всеки бг филм да е шедьовър. Може би се познаваме, но ако не - да ти кажа, че съм един от неприлично либералните и склонни към компромиси журналисти. Обаче за тоя филм в личния си блог си казвам мнението - имаше свежи моменти и герои, но отвъд това не става. Точно тук няма какво да си кривя душата.
цитирай
10. felixkotkov - За Милк
08.03.2009 19:45
Е това си е доста различен филм. В него не търся оригиналност, а откровеност - все пак това е вторият много, ама много гейски филм от последните години, който се класира във високите листи и който се състезава с касовите заглавия.
Всички роли в него са ок, но това е холивуд - не можем да сравняваме Милк с |Козелът - българското кино може да стигне такивасравнения единствено ако се оттърси от тези шейсетарски методи, с които работи и се модернизира. В този смисъл - До хейтъра на Дзифт - кодовете и игрите, скоито този филм работи са далеч над капацитета на обикновения зрител. В този смисъл - може би не го харесваш, защото не си гледал ни един филм ноар? все едно. след махленските коментари на Кулезич ми се гади от разговори за Дзифт.
цитирай
11. анонимен - Просто споделям...merkator съм...
09.03.2009 10:23
Добре...за МЕН "Дзифт" е много слаб ноар филм:) и за да бъда разбран правилно ще кажа три мои любими филма..."Бразилия", "Плешивото куче" и "Мера според мера"....мноооого далече от горе споменатото творение... ;)
цитирай
12. анонимен - аха гледал си три филма и на осн...
09.03.2009 12:18
аха
гледал си три филма и на основата на три хвърлени ей така в пространството заглавия се изказваш неподготвен
я иди да се изхождаш другаде, мило
цитирай
13. анонимен - абе, 11, ти ноар май сега го чу за п...
09.03.2009 18:05
абе, 11, ти ноар май сега го чу за първи път и се поразрови за други 2, а, мишок смотан, много ти личи повърхностната персона !!!
цитирай
14. анонимен - Много готина дискусия се получила ...
10.03.2009 11:18
Много готина дискусия се получила тук. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: felixkotkov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2441197
Постинги: 346
Коментари: 2128
Гласове: 5262