Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
16.01.2009 18:42 - Протестен туризъм
Автор: felixkotkov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8047 Коментари: 17 Гласове:
0

Последна промяна: 16.01.2009 18:43


Както многократно съм заявявала, съм твърд пацифист и изключително се дразня от национализма като идея.
Въпреки това, колкото и понякога да ми се иска, не съм сляпа за нещата, които се случват в тази държава.
Започнах да практикувам протестния туризъм заради една задължителна задача в университета - репортаж за протест, организиран от Атака (силно се надявам този блог да не се чете от почитатели на клоунът начело на тази партия).
От тогава не съм стъпвала на протест, но ми се наложи да помогна на колегите като оператор на настоящия (видео-репортажът е най-долу).

Има няколко неща, които ми се иска да напиша, защото иначе ще ме тровят дълго, а изключително мразя в системата ми да циркулират гневни мисли на социални теми.

Първо, протестът от мирен стана насилствен заради една група от най-презряния от мен вид в този град (не, не са преселниците от по-малките градове, които така и не научиха правилника за движение по пътищата - успех с това!).

Става дума за бедните момченца от крайните квартали, които се наричат националисти, ултраси и футболни хулигани.
Повечето от тях трудно могат да се сетят годината на раждане на Хитлер, но за сметка на това рецитират успешно заучени фразички и обожават насилието.

Те твърдят, че искат ред, но всъщност са мишоци, не дупчат билети, не плащат данъци, крадат при всеки удобен случай и удрят без да питат.

Тези момчета, грешно и обидно дори за самите тях бяха наречени анархисти, когато всъщност са.. не знам и аз какво са, всеки има собствен избор как да се нарича и държи.

Та същите тези бяха на протеста не за да променят нещо, или да изразят своето недоволство, а да подвикват на "ушавите", че са боклуци и да ги провокират с палки и т.н.

Тези дребни създания са яли доста бой по районните и използват всяка възможност да ядат още.

И не, не подкрепям полицейския произвол и арогантното потъпкване на професионални норми.

Защото от другата страна на барикатата стоят едни хора, чиито униформи вместо респект будят презрение и омраза.

Поговорката "който не може да стане нищо друго става полицай" се разпространява като народна мъдрост и за съжаление често се убеждавам, че е подкрепена от сериозни доводи.

Каквато държавата, такива и полицаите - едно скинарче ги удари и те действат първосигнално и набият всичко, което докопат.

В районните се шири абсурд, който прекрачва всякакви граници - понеже няма закони, те са решени да "възпитат" с палката, когото докопат.

После се прибират у дома, удрят по две ракии и са доволни и надъхани и след следващия мач да повъзпитават народа, а ако, недай си боже, докопат някого за втори път, да го вкарат в специална стаичка и този път с още повече старание да му покажат колко се радват да го видят.

Да, говоря толкова смело, защото познавам и двете страни - и доста голяма част от двете футболни агитки, и доста полицаи.

И знаете ли какво си мисля?

Че протестът не беше акт на героизъм, нито на недоволство.

Протестът беше една тъжна случка, която за пореден път изправи едни срещу други полицаи и луди, безработни, пенсионери, наранени и агресивни българи, аморфни ученици, кръшкащи от училище и политизирани до лудост агресори.

Докато в парламента аристократично се пие чай.

Съжалявам за всички мислещи млади хора, които станаха свидетели и част от това (такива, повярвайте, имаше).

След толкова много тъжни гледки на следващия ден с радост се върнах към снимките на представления и кината.

Чудя се какво са си мислели в сградата на Народното събрание, когато са гледали тази ужасна картинка.

Чудя се какво са си мислели полицаите, когато са си позволявали да удрят невинни граждани.

Чудя се какво си мислят родителите на футболните хулигани след поредното прибиране на сина им с помляни бъбреци след мач.

Чудя се изобщо някой мисли ли в тази държава???


Тагове:   туризъм,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Радвам се на оптимизма ти. Да вяр...
16.01.2009 23:35
Радвам се на оптимизма ти. Да вярваш, че полицай може да си позволи да налага наред по собствена инициатива е израз на голямо доверие в интелекта, самочувствието и самоуважението на мнозинството от тези хора, както и на относително доброто функциониране на тази държавна система.
Не са твърде много хората в тази държава, гледащи по този начин на МВР.
Пък хорицата, в огромното си мнозинство, са отишли да си изкажат мъката, хубаво е, че все още се срещат хора, които вярват, че може да се роди т.н. "гражданско общество". Че заедно с другите хора може да се постигне нещо.
Хубаво е човек поне веднъж да мръзне малко из площадите с чувството, че го прави за свое добро, за доброто на съседа, приятеля си, на родителите и децата си.
Хубаво е и повече хора да се ориентират към представленията и кината.
А какво си мислят(ако го правят)тези в НС, тезикоито ги пазят и тези от които ги пазят, не ме интересува. Всеки да гради света в който иска да живее. И да живее в него, такъв какъвто го е съградил.
цитирай
2. yuliya2006 - МНОГО ВИСОКОМЕРИЕ СКЪПА, МНОГО. . . ...
16.01.2009 23:47
МНОГО ВИСОКОМЕРИЕ СКЪПА, МНОГО... АЗ СИ ЗНАЕХ КОИ СТАВАТ ЖУРНАЛИСТИ ДНЕС, НО ТИ НАПРАВО МЕ РАЗБИ...
ДАВАЙ СКЪПА ДАЛЕЧ ЩЕ СТИГНЕШ...

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
3. felixkotkov - скромността добродетел ли е?
17.01.2009 23:46
не и според мен. И какво по-точно означава високомерие? всеки има право да се постави точно там където си иска - аз гледам на света точно по този начин. Искаш ниско самочувствие и скромност? иди на село или при някой комплексар.
Съжалявам, но най-много мразя да ме закачат за самочувствието на фона на тоновете самоирония и постоянното самообвинение, че не съм достатъчно добра.

А колкото до какви хора стават журналисти - аз ще ти кажа, че на 12 години вече имах рубрики във вестници и до този момент - 11 години по-късно не съм си и помисляла, че не ставам за този занаят (нещо твърде неприятно за анонимните по форумите и доста приятно за шефовете ми:)

И като ме наричаш снизходително "скъпа" единствено показваш невъзпитение. А такива хора много се надявам да не стават журналисти.

Заблудата на младостта е, че всичко знае.
А на зрялата възраст - че нищо не може да научи;)
цитирай
4. yuliya2006 - Има няколко неща, които ми се иска да ...
18.01.2009 17:12
Има няколко неща, които ми се иска да напиша, защото иначе ще ме тровят дълго, а изключително мразя в системата ми да циркулират гневни мисли на социални теми.

много си умна.....смях
http://www.sibir.bg/blog/yuliya2006/?blogPage=blogPreviewArticle&artID=249214
цитирай
5. felixkotkov - Госпожо, с цялото ми уважение
18.01.2009 22:53
този адрес не е за вас - четете си руските моралистични романи, писмото към Онегин и далеч по-посредствената поезия на сайта ви и мрънкайте другаде.
цитирай
6. yuliya2006 - ТЕЗИ ДНИ МЕ ВДЪХНОВИ И СТАНА МОЯ М...
18.01.2009 23:22
ТЕЗИ ДНИ МЕ ВДЪХНОВИ И СТАНА МОЯ МУЗА..
СКЪПА МОЯ, ТИПАЖ В ДЕСЯТКАТА СИ...УСМИВКИ
цитирай
7. chilly - хората, които си пожелават усмивки ...
19.01.2009 01:53
хората, които си пожелават усмивки трябва да бъдат заливани с бензин и палени на място
предимно докато вървят по улицата
моля да се приведе в изпълнение
цитирай
8. анонимен - :)
19.01.2009 11:34
може би всеки пречупва протеста през неговата призма, за мен тези така наречени хулигани се предтавиха като най-отговорната част от българското население, излязоха и протестираха по своя си начин, но важното е че бяха там и заявиха позицията си, не се скриха като мишоци. Не се скриха като останалите 2 милиона,които имат и повече причини да излязат пред Парламента. Не знам какво си видяла ти, но аз видях полицаите да прибиват няколко човека пред мен, м/у които и момиче и старци, а са били и журналисти, просто абсурдите в тази държава са толкова много и толкова често, че вече на никой не му правят впечатление. За ккратка справка:
http://nabludatel.blogspot.com/2009/01/blog
цитирай
9. felixkotkov - .
19.01.2009 11:46
yuliya2006 - радвам се, защото такива като вас за мен са всичко, освен музи.

Chill, бензинът е скъп, но съм заредила и мисля за почна скоро.

Анонимен, никога не мога да се съглася, че агресивно, насилствено действие би могло да бъде наречено "отговорно", но разбирам и твоята гледна точка.
цитирай
10. анонимен - .
19.01.2009 12:33
Той бензинът, точно сега, не е толкова скъп, действай.
Лумпени се срещат както по блоговете, така и по площадите, трудно е да не им се обръща внимание, но пък и да ги подминаваш не винаги е правилно.
И след като изсипах порцията мъдрост, може да премина към творенето на други глупости.
цитирай
11. анонимен - ?
20.01.2009 09:31
Дразниш се на национализма КАТО ИДЕЯ?! Я пак, КАТО ИДЕЯ?! Сигурна ли си.. Може би се дразниш на национализма като ИЗПЪЛНЕНИЕ в момента, в България.. Но като идея... Уау. Това не може и не трябва да го казва никой българин.
цитирай
12. анонимен - .
20.01.2009 12:46
Национализмът е тъп точно като идея, това е и причната изпълнението му да не е на съответното ниво. Както в България, така и извъня нея.
Какво не трябва да казва никой българин? Това дето трябва да го казва всеки човек ли?
цитирай
13. анонимен - Теодор Стоименов
20.01.2009 19:08
В подтекста на национализмът е залегнало схващането, че всички човешки същества трябва да имат само една националност, която да е техен главен фокус на идентичност и вярност. Това означава, че те трябва да гледат на себе си като членове на една нация, преди да са членове на по-тясна или междинна група.
В тази връзка - определение на понятието, използвано в началото на творбата - имам няколко запитвания. Какво е идеология? Каква е вашата национална принадлежност? След като сте журналист и следите отблизо политическият живот у нас и извън страната, то какво е отношението ви към политическата класа и отношението й към националният протест в България?
цитирай
14. анонимен - една българка
22.01.2009 20:43
и аз не харесвам национализма, дори не му схващам смисъла. предпочитам да съм част от общност, която сама съм си избрала или създала. не ми е приятно да се самоопределям от нацепването на някакви граници, от цвят на кожа, географска ширина, манталитет, история или каквото там се сетиш. еднакво добре се чувствам и на село и в париж и в софия. и с гърци и с белгийци и с турци и с българи и с ливанци.
цитирай
15. анонимен - ти мислиш,
27.01.2009 14:53
това е достатъчно за целия свят.
цитирай
16. анонимен - до 14
03.02.2009 00:02
Ама на село се чустваш най-добре!!!!В Софето като дойдеш, се стряскаш първоначално
цитирай
17. npocmak - като прочетох заглавието,
08.02.2009 12:03
реших, че си тръгнала по протести като турист - да се "забавляваш". не да ги отразяваш...
а след протеста - кръчмата и така типичното за българина обсъждане на политическата обстановка на по чашка ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: felixkotkov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2433011
Постинги: 346
Коментари: 2128
Гласове: 5262