Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
09.06.2008 11:08 - Сама на море, или Варна за напреднали
Автор: felixkotkov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 18058 Коментари: 36 Гласове:
0

Последна промяна: 09.06.2008 12:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Най-вероятно повечето хора си мислят, че сами на море отиват три групи хора: луди, отчаяни и такива с коварен план.

Брой ме и в трите категории. И днес, в последния ми варненски ден, си седя в еднo заведение, гледам монитора и морето, дъни някакъв хаус, пия класиката мента-спрайт и правя равмосметката от авантюрата 7 дни на море.

Тя е, че беше чудесно. Ето защо и как...

Българинът ходи на море по две причини – да си почине на някое тихо място/къмпинг, или да се омаже като маймуна по курортите с приятели, на партита, дискотеки и кръчми.

Понеже съм сама и съм жена, второто някак автоматично ми се разминава. Първото пък не се връзва, защото тук съм на командировка, а и  "почивка на тихо място" не е най-доброто описание на Варна в началото на сезона и по време на най-големия театрален фестивал у нас.

Ето ти и третият вариант – Варна за напреднали, или дзена на мълчанието...

Идвам тук във вторник сутринта. Скачам на автогарата и веднага ме поема един таксиметров шофьор, преди да съм попитала на чист български дали тарифата на километър, е колкото на час при евтина проститутка.

Оказва се, че най-накрая са се разкарали измамниците и се понасям към хотела, а Варна тепърва заформя сутрешните си задръствания. Да, и тук има такива. Обвиняемите са също като нашите, макар че не идват по Цариградско.

Таксиджиите също – аз си мълча най-миролюбиво, но моят шофьор решава да се oплаче от скърцането в костите, породено от факта, че е прекарал живота си в имот на първа линия, на плажа. Обаче преди няколко месеца е качил някакъв комaрджия, той го е питал пари има ли. Казал, че има, отишли при нотариус и е взел за 20.000 евро 2 декара имот на втора линия, с овощна градина и на прекрасно небетонирано място около града. Честито. Явно и комaрджиите са като нашите, само дето дават море и плодове в бонус.

Пристигам в хотела. Регистрирам се и си подреждам аптекарски багажа, който след 15 минути и в продължение на следвашите дни ще се „подреди сам“ в обичайния за мен творчески хаос.

На рецепцията ме уведомяват, че wireless няма (в класа стаи, в които съм аз), но пък ако искам гларусите да не разбият с човки прозореца и да изнесат лаптопа и камерата ми, ще трябва да плащам за миниатюрен сейф.

Решавам да упорствам и в следвашите 3 дни се движа като преносимо студио с раница, 5 чанти с камера, фотоапарат, кабеляци и статив с който разбутвам тълпите, през които минавам. На главата си имам слушалки с изправен нагоре микрофон, с който се свързвам с висшите сили, които ме напътстват в безумието (или малоумието хехе).

В следващите часове следват няколко важни констатации:

Заведенията по крайбрежната линия работят след 11 часа.

Не намирам нито едно с Wireless.

Все по-застроено е, а от дясната страна до 3-та буна е направена улица с две платна (на мястото на пешеходната алея) и точно над морето е разчертан паркинг по цялото продължение на тротоара – предпоставка за зловещи задръствания, бибиткане, пияни шофьори и накачулени един върху друг джипове в активния сезон.

След този кратък обзор на положението, се качвам с кафенце в пластмасова чашка в стаята, пускам лаптопа и – О,чудо!

Констатация: (превъзбудено и с патос) Във Варна има безплатен wireless доставчик. Радостта ми е безмерна, регистрирам се и влизам.

Констатация 2: (с леко неудобство от превъзбудата и унило): нетът е със скоростта на телефонния от преди 10 години.

Това по-късно се оказва предпоставка да прехвърлям на нещастния ми колега монтиран материал над 16 часа 3 дни. Проключението приключи в затънтен интернет-клуб, в който 5 дни по-късно открих достатъчно бърз интернет, който да качи на сървъра ни всичкото видео, което снимах за изминалите дни...

Вече е към обед и след като се срещам с партньорите ни от Варненско лято, пускам една-две новини и свършвам всичката си работа, се отдавам на обичайните си занимания за следващите дни.

Те включват: приключения с гларус, достигане до невероятни истини за живота, часове съзерцание, в което се разкъсвам между скуката и медитацията, травестити, сираци, плаж, странници, улични музиканти, лелки на тоалетни и т.н...

За всички тях – в следващите части...



Тагове:   море,   напреднали,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. satory - ...
09.06.2008 11:22
Кратко, точно и ясно. Нещата в голямата си част са точно такива и може би ще стават по-зле. Има обаче и красиви неща, които се надявам да не се променят. Поздрави.
цитирай
2. анонимен - da be6e kazala 6tqh da doida s teb na ...
09.06.2008 11:22
da be6e kazala 6tqh da doida s teb na more ;] i bez tva 4ovek ima nyjda ot malko raznoobrazie!
цитирай
3. vickysbed - ;)
09.06.2008 11:28
А аз мога да напиша една друга Варна за напреднали. В която преобладават спокойствоето, добрата храна, разговорите с приятели, живота който никога не заспива, чистотата красотата и безвремието които морето навява.

Всичко е въпрос на гледна точка.
цитирай
4. felixkotkov - vickysbed,
09.06.2008 11:30
Ама то това беше и моята Варна, като изключим разговорите, но добавим театъра:))
Анонимния, сигурно не съм казала, защото си анонимен хехе;))
Сатори, рядко, да не кажа никога, в живота има само една страна на нещата:))
цитирай
5. stone - че и аз съм ходил сам на море
09.06.2008 11:39
даже миналата година изкарах цяло лято.
тази обаче имам много работа :-(
засега ходих 2 пъти за по уикенд, ще видим още колко пъти ще успея до септември.
поздрави за хубавия пост, чакаме и продълженията
цитирай
6. utremer - Така е на морето,
09.06.2008 11:55
добре, че Варенско лято го има, че и ние, варненци да видим малко дзен. И не само. Тази година беше супер, а Ники Йорданов ми се закани, че не знам какво ме чакало. Ох, нямам търпение да узная.Салути
цитирай
7. felixkotkov - хахахаах
09.06.2008 11:58
то дзена си е по презумпция ваш:)) ние, софиянците, дето се сбиваме през 2 преки по улиците имаме нужда от малко повече море и по-малко улици. Иначе фестивалът тази година като че ли има по-силна българска и паралелна (Seas) програма, отколкото чужда. Но въпреки това препоръчвам хърватите днес, а руснаците не са за изпускане!
цитирай
8. анонимен - Бе вие сякаш идвате от Америка
09.06.2008 12:01
По пласмасово описание на ежедневие не бях срещала. Малко и на "Войната София-Варна" заприличва цялата стагнация... Аз пък съм кореняк варненка и чесно казано най-противните месеци за мен са от юни до септември, когато всякаква измет и сволач се мъкне и ми цапоти града, че да се прави и на оригинал след това: "Сама на море" ... бре-бре-бре..... Иди сама на море в Римини и не на командировка. Мъкни се само с дамската си чанта, а не пет + статив и обектив... и ... заповядай да ни разкажеш що за италианци са Риминийците и дали пък имат нещо общо със Софиянци и таксиметровите им истории...
цитирай
9. felixkotkov - Много грубо
09.06.2008 12:06
но няма да го изтрия. Колкото до паплачта, от която очевидно съм част, да кажа, че съм живяла достатъчно във Варна, и достатъчно обичам този град, че да си въобразявам, че мога да говоря за него както си искам.
За цапотенето - във всички големи градове е така, а ти като жител на туристически наистина не знам защо се заяждаш, при условие, че това се подразбира.
а за варненците - кръвта им тече и в моите вени, и ако не те интересуват моите впечатления за хората и таксиджиите, просто не отваряй повече този блог:)
цитирай
10. gogo2208 - като прибавим и почти облагород...
09.06.2008 12:21
като прибавим и почти облагородената визия на морската градина и си пуснем хотел костес със средно волуме в ушите и дзен-а започва да се позаформя :))))) поздрави
цитирай
11. анонимен - Борко
09.06.2008 12:34
А бе всичко хубаво, и това е добре че тече варненска кръв във вените ти.....ама само не разбрах от къде я измисли тая 4-та буна ?! Във Варна буните са три.....ти къде я откри 4-тата ?! Иначе за всичко друго си долу-горе права :)) Поздрави от Варна :))
цитирай
12. felixkotkov - лелей....
09.06.2008 12:35
никога не съм била добра в броенето хаххаахахааххахахх
Мерси, веднага оправям!
цитирай
13. анонимен - Заяждам се щото варненци сме заядливи.
09.06.2008 12:37
Кой знае каква кръв точно тече в теб и на кой ли му пука?! Ние сме българи все пак, от Каспичан, Маруляне, Владиславово... все едни и същи, говорещи сложен език на изчезване... Няма нужда да си мерим задръстванията (милион насалание до юни и още 200 хил. приходящи за море до септември... що пък да си нямаме задръстване, всички коли карате), мърсотията и уайерлес-а. Просто се наслаждавай на това, че някой ти плаща за да си губиш времето и си го уплатнявай подобаващо.

Ела си остави 5-те чанти в къщи и ще ти покажа оная другата Варна, дето варненците като теб не я знаят и няма от къде да я видят, ако някой не ги светне къде да търсят. Няма я в "Програмата", нито по афишите налепени навсякъде...

А за мен не се тревожи, аз това което не харесвам съм го променила, малко по-далеко от София отидох и там задръствания има и трасевтити и таксиметри и дори дупки по пътищата, ама никой не си плюе на късмета ми си уважават квото си имат...

Съвет от мен.... ТРИЙ... :)))

цитирай
14. madchemist - Може би вече изглеждам
09.06.2008 12:49
като кисел прогимназиален преподавател по български език - стар ерген, но все пак журналисти сте, проверявайте ги тия неща. Не се пише "миниЯтюрен"!

Поздрави!
цитирай
15. felixkotkov - Най-странното е,
09.06.2008 12:56
че в медията е написано правилно, а тук - кой знае защо, съм се изложила..
цитирай
16. mitternacht - хехе
09.06.2008 13:53
тука пък, нито лете, нито зиме иде някой.
Съвсем спокойно, без задръствания.

Без майтап, някой ходи ли на Варна, на море?Не се ли навъдиха предостатъчно курорти?
Златните, примерно, са на две крачки.
Варна еее... град.Не е курорт.
цитирай
17. viovioi - яки връзки, като корабни въжета!
09.06.2008 16:36
Тази статия може да се прочете из целия сайт!! Но по навътре в блога има далеч по съдържателни, забавни и готини неща. Хоп-троп и на първа линия.
цитирай
18. анонимен - eee ква стана тя....
09.06.2008 16:38
..тия варненци кореняци ще те изядат с парцалите и ще изплюят само копчетата....а са и много толерантнтни ..към гостите на града..няма що с такива ".куреняци"...нищо чудно се провали сезона ...и нека да се радват на спокойствие...ха ха Варна не бил курортен град..а само град //по-голяма глупост не бях чувал...
цитирай
19. анонимен - За четвъртата група хора!
09.06.2008 17:00
Най-вероятно повечето хора си мислят, че сами на море отиват три групи хора: луди, отчаяни и такива с коварен план.А... не и такива дето да се повеселят анално , орално и вагинално далеч от свои познати !Тъй де далеч от своя дом е... и да не правят лошо впечатление че, един ден ще се задомят!
цитирай
20. анонимен - Ако можех щях да напъдя всички "курортисти"...
09.06.2008 19:42
"Варна е град, а не курорт" - много правилно казано, ама на тъпите тикви не им увират марулите и се тикат тук с бохчи и чанти по пет на брой та да видят кво е туй Варна по централната и после да въздъхнат тежко в тертокласния си хотел, който може да им плати Медията... Аре ама от Журналисти, по пласмасови люде не знам...

Вярно Златните са наблизо, че и Дружба, че и разни нови помежду им... ама то там пък каква урбанизация удари, не е истина... А и все пак пари си струва хотел там, не е като на квартира или при роднини незнайни в града... Кеф ти чалга, кеф ти деноношка, кеф ти централен плаж...

Не съм толерантна към никакви навлеци и въобще не го крия. Единствените на които симпатизирам са хората с уврежадния дето идват да почиват след 15 септември, те най-нормални ми изглеждат - всичко друго е от селянин надолу...

Трий журнаЛистче, трий да не ти изстине мястото в Медия-та :)))).
цитирай
21. felixkotkov - хехе що да трия, мен не ме е срам:)
09.06.2008 20:32
а и отдавна съм се убедила, че тези които са негативни и нещо псуват и обиждат с триене няма да ги зарадвам. Иначе - щях:)
Освен това, хотелът, който "медията ми плати" (което не е така, но все тая) всъщност е един от най-хубавите, най-скъпите и най-добрите във Варна.
И там няма нет по същата причина, по която ВСЯКА тоалетна във Варна е платена. Включително тези в повечето заведения.
Отново казвам, че обожавам този град. И отново - спри да ми четеш блога.
цитирай
22. анонимен - Аз мненията ти чета, не ми се рови в блога ти.
09.06.2008 21:23
Понеже се набутах тук да ви просветлявам... Ама действително загубвам вече интерес, така или иначе си говоря сама :))).

Аз не псувам, малко по-остро се изказвам в тон с това, което чета... Хайде лека вечер в хотела без уайърлес...
цитирай
23. renito0oo - пишеш много увлекателно :)
09.06.2008 22:09
пишеш много увлекателно :)
цитирай
24. анонимен - taka sie
10.06.2008 17:01
ами така си е мизерията във варна не е от вчера затова другия път отиди в БУРГАС било на командировка за карнавала или просто да се пожесели6 или да хапнеш прясна рибка има всичко и безплатен нет на повечето места и паркове така че само задрастванията 6те са ти проблем но relax-a в морската радина 6те те накара да се отпуснеш и да посегнеш кам истинската класика просто мента с мастичка
цитирай
25. bloghead - Определено има доста по-голям театрален фестивал от този във Варна
10.06.2008 21:41
и това са Друмевите театрални празници :-)
цитирай
26. анонимен - Само София !!!
11.06.2008 00:05
варненски селяни с комплекси, кво ги слушаш, все им бил идеален градът, а идват и правят опашки по софия, но иначе са големи варненски националисти, а тая дрисла горе с претенциите за варна дали усеща колко е смешна, ква друга варна ще покажеш, извади си главата от гъза и тогава може да покажеш нещо !!!
цитирай
27. анонимен - от далекооо
11.06.2008 00:13
ahahahahahah леле колко комплексирани и хейтари пишат тука, не си виждат града, че е превзет и продаден, а хората пратени надалеко да въртят за жълти стотинки, ама че и нахалстват, абе анонимната селянка, дето мека дори като пише, стои си на село и мрази който искаш, не занимавай никой със себе си, особено с факта, че от всички селтаци май само тебе не те е огряла нещо софиятЪ и сеге храниш посетителите на градчето си, но как да ти се сърдим....простено ти е...
цитирай
28. анонимен - Ей на за войната София-Варна ставало дума......
11.06.2008 02:37
Казах ви аз още от начало, че това ще да е, ама ...

Я сега да видим какво точно й е идеално на вашата София и колко от вас са софиянци наистина... Въпрос номер две - Вие можете ли да четете бе??? Въпросче три - онова жълтобузо журналистче има прекрасни приятели, все медиини лица... добре ги е повикало тук на помощ, ама ... нещо не се получи... то затова са ни такива медиите ... оакани....

ОБАЧЕ както казах, аз си се радвам на всичко българско и родно и не обичам да злобея против родината си, с каквото и да е пълна (боклук, измет, селения, чалга...пет чанти на рамо, че да не плащаме сейф) моя си е...

Констатация.... няма такава... няма на кво отгоре...

Заключение.... "превзето и ... продадено"... хайде следващия моля!
цитирай
29. анонимен - Панаир на клишетата
11.06.2008 02:42
Демонстрация: всичко в тиренца е клишенце, "кой не скача е червен", "кой не брои е Жур-На-Лист"....

"--Това е-- блогът на --другата в мен--. Тя е --гола, свободна-- и нередактирана. Ако --не я харесвате такава--, я --потърсете нейде-- из българската медийна реалност."

Потърсете я, запомнете я, много скоро ще потъне в --другата-- БГ нереалност.

цитирай
30. ricetek - Чакаме продълженията...
11.06.2008 16:12
Обичам го този град и всеки път като прочета нещо такова ми се стопля сърцето. Пренасям се мислено там.
Всеки български разговор завършва с разправия. Абе не се ли уморихте бе хора. Не ви ли омръзна вече. Аман от акълии, нравоучители и прочие разбирачи от живота. Не можете ли просто да си живеете и да оставите другите да правят същото.
цитирай
31. анонимен - Синьо лято
11.06.2008 23:32
Напомня ми на едно мое спонтанно лято, май че беше 2001. Нямах с кого да отида на море и се вдигнах сама с влака, беше септември. На гарата хората предлагаха квартири; аз се заприказвах с една леля Еленка и впоследствие прекарах у нея няколко дена на квартира. Сама. Беше студено за къпане или за плаж - просто се разхождах из града; бях с него, той беше с мен и това никой не може да го отнеме.
Благодаря ти, че пишеш и не спираш да пишеш.
С уважение,
Албена Тодорова.
цитирай
32. анонимен - ганЮ си е ганЮ, разбира от медии, от ...
12.06.2008 00:16
ганЮ си е ганЮ, разбира от медии, от градове, от българско хахахаааааа, девойче продавай нивата и идвай насам, че има нужда българската действителност от градивната ти критика, имаме нужда от хора, дето разбират от всичко, че всички вече са в парламента...
цитирай
33. анонимен - Хурка Фърфурка
13.06.2008 08:07
Абе, какво става тука. Чета на хубавото Еленче блога редовно и не мога да повярвам. Напълнил се е с хейтъри, които само знаят да хапят. Ужас!
цитирай
34. анонимен - варненско лято
04.07.2008 23:25
варненско лято 2007. вкус на амбициозни комплексари, чалга и неоснователни претенции. Опитът да поспя беше неуспешен, защото се оказа, че дискотеката е задължителна и за онези, които искат да спят нощем.
Едва дочакала първи петли поех по обратния път към дома.
Сигурно и в Сф е така, но за щастие си спя у дома, а не на хотел.
цитирай
35. анонимен - Все тая...
28.07.2008 16:16
София, Варна... навсякъде еднакви проблеми. Бях в София заради Металика. Не бях ходил там от доста време (3 години може би). Разликата? По-голяма смрад, повече селяни, повече шум, още по-скапани улици.

След Металика реших да отида на Планет. Woot! Тези хора като ходят на Планет си слагат абитуриентските костюми! И по един тон грим... посред лято... и някой горе е писал за комплекси?

Преди да се върна в Бургас, минах през Варна да се видя с приятели. Кеф! Разликата между Варна днес и Варна преди 3 години? По-голяма смрад, повече селяни, повече шум, по-скапани улици. Но местата за които като се сетя ми се насълзяват очите са си още там. Морската градина блести и малките улички покрай Дръзки са си почти същите :)

Отидохме на Планет. Тези хора фейс контрол нямат ли? Хората с къси панталинки и потници! Ох, всъщност лято е все пак а пък и абитуриентските балове свършиха отдавна.

Довечера се прибирам в Бургаз. За мое съжаление трябва да кажа че моя град си стои същия - като стар вестник, силно избледнял.

Бургас страда от същото от което и Пловдив. Пловдив е много близо до София, Бургас е много близо до Варна. Сянката е дълга и плътна.

Иначе хората са си еднакви навсякъде. Има добри и не толкова. София, Варна... еднакви са си :)
цитирай
36. анонимен - Варна
28.07.2008 18:48
Варнааааа! Еххх... и аз го обичам този град. И верно през лятото се пълни с всякаква сган. Затова и коренното население там не ходи на плаж в града :) А пък Wireless... миналата година си имаше доста добър нет в самия център на града - на заведенията срещу ФК например.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: felixkotkov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2432824
Постинги: 346
Коментари: 2128
Гласове: 5262