Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
03.10.2007 15:37 - Радостни вести
Автор: felixkotkov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3107 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 03.10.2007 15:39


Той, най-големият и най-великият има нов филм. Любим ми е приблизително от момента, в който гледах за 1 път „Стреляй“ - преди 14 години. Тогава бях на 8, имах рубеола и след като гледах филма, дрънках Аморе аморе аморе, аморе мио на пианото и припявах тъжно.

След това гледах всичко негово, което намерих. Любим, любим, любим режисьор. По-любим от Ким Ки Дук и от Бергман и от Торнаторе. Ок, лудост, но моя си лудост.

Тя, голямата, зловещата, космическата – моята музика, която клетките ми помнят, която душата ми познава и от която коремът ми се пробръща – е музиката в неговия нов филм.

Комбинацията фадо  - Карлос Саура ще бъде убийствена, аз ще плача от щастие и ще умра удавена в мелодраматични крокодилски сълзи. Просто сърцето ми тупка и прескача като си помисля какво преживяване ще е този филм.

В рамките на Киномания у нас ще пристигне новият филм на Карлос Саура. Този път най-музикалният режисьор в историята на киното отдава своята почит към величествения португалски вокален стил. „Фадо” (Торонто ’07) е изискана наслада за сетивата, в която участват Каетано Велосо, Мариза, Лила Даунс, Чико Буарке.

Марица ме запали по фадото, затова никога не мога да харесвам Дулсе повече. Ама понеже съм чистокръвна ревла, и на нейния концерт плаках. Толкова малко неща ни вълнуват вече. Може би е хубаво да плачем. Иначе Амалия си остава кралицата.

Чудя се как стигнах до фадото. Обаче, бога ми, тази музика за мен е номер две. Номер едно разбира се е вродения бг фолклор. От Родопите. Но него не го слушам често, че ми се вие сят.

Онзи ден се опитах да гледам това. Не успях. Краката ми изтръпваха и ми ставаше лошо и косата настръхваше и три пъти го пусках и спирах и пак не успях.

Ако я гледам наживо тази смешна луда жена сигурно и аз ще полудея хаах.
А на киномания идва и “Науката за съня” на Мишел Гондри  („Блясъкът на чистия ум”). Гледах го отдавна покрай Стефан Щерев, който се беше побъркал по филма и познава главния герой - испански секс-символ хихи. Филмът тръгва супер, после – много зле, последните минути са просто прекрасни и много искрени. На вълнички е, но иначе не е лош. Идеята е много поетична и мечтателна. А декорите са хаухаухухаух жестоки. 



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. jones - Хм...
04.10.2007 10:49
... а аз съм много слаб на тема "Европейско кино". Оказва се, че от Саура съм гледал само "Ах, Кармела" и "Кармен". Даже бях почти убеден, че Саура е снимал "Furia", където музиката е на Брайън Мей. В крайна сметка - не го е снимал той :)

Кой е Чико Буарке? Какво е фадо?... Нямам представа.
цитирай
2. felixkotkov - Фадото е
04.10.2007 11:13
португалска народна музика. За голямата им певица (нещо средно между Лили и Валя Балканска при нас) е Амалия родригес (даже в гей филмите гейовете я имитират - има едни специфични движения с ръцете като Лили, които вдъхновяват гейовете повече от YMCA хаха).
Новите им звезди са Мариза и Дулсе Понтеш. Двете се мразят, във война са коя е наследницата на легендата. И двете са мнооого яки. Тази година Дулце даже имаше концерт в БГ. Беше хубаво...
Иначе Чико Буарке е един от известните мъже във фадото. Музиката им се изпълнява и от мъже и от жени. Лично аз повече се впечатлявам от жените.
Фадото е много средиземноморско. Прилича и на българския фолклор, и на сиртаки, и на африканска музика, и на фламенко. Много е мелодраматично, далеч по-мелодично е от фламенкото и не е толкова истерично (нищо против фламенкото, ама там крещят все едно живи ги дерат - свикнах трудно - 7 години танци и все още понякога ме дразни)...
И така. Фадо се намира навсякъде. Препоръчвам ако си решил като изследовател да навлезеш в него да чуеш първо Fado en mim - първия албум на Mariza...
цитирай
3. jones - Muito obrigado!
04.10.2007 13:33
Ще изуча. А думата означава "съдба"? Затова ли толкова е, както я описа като мелодраматична, тази музика?
цитирай
4. felixkotkov - Оу, нямам никаква представа:)
04.10.2007 13:47
Познанията ми по португалки ги няма никакви:) Много е странно, защото обикновено слушам текстовете на песните и доста ми влияят. В тази музика обаче я слушам само със сърцето, без ума... Иначе е мелодраматична заради стандартните постройки на преминаващ в минор мажор, които топят ледове... (най-специфичното за мен лично)И многото крещене и пеенето с дъх и театралност:)
цитирай
5. jones - В такъв случай...
04.10.2007 13:53
... вероятно има връзка - сигурно това е музиката на живота за португалците, щом влагат толкова сърце в нея.
цитирай
6. ugeen - Тази Mariza напълно се раздава!
05.10.2007 03:42
Заради теб вече съм й фен.(:
10х
цитирай
7. aqualia - ДУШАТА НА ПОРТУГАЛИЯ - ЕДНА ЛУДА НЕСТИХВАЩА НОСТАЛГИЯ
06.10.2007 23:22
ТОВА Е ФАДОТО. СВЕТЛА, ТЪЖНА И ВДЪХНОВЯВАЩА ТЪГА - БАВНА, ПРОНИКВАЩА В НАЙ-СЪКРОВЕНИТЕ КЪТЧЕТА НА ДУШАТА, БЕЗ НИКАКВА СЪПРОТИВА. ТЯ ИЗВАЖДА НА БЯЛ СВЯТ ПРЕЧИСТВАЩИТЕ СЪЛЗИ НА СЪРЦЕТО И СТРАСТТА. БОЛКАТА, БЕЗНАДЕЖНАТА ПОЕЗИЯ И ВЯРАТА - СЪБРАНИ В ЕДНО - ОТЧАЙВАЩО, НО ИСТИННО РИТМИЧНО ДИХАНИЕ. МОЖЕ ДА ПРЕКЪСНЕ ВЪВ ВСЯКА ЕДНА ФРАЗА, ЗА ДА ПРОДЪЛЖИ ОЩЕ ПО-СИЛНО. ПО ТОВА МАЛКО ПРИЛИЧА НА НАШАТА РОДОПСКА ПЕСЕН...А МАРИЗА Е ПРОСТО САМОТО ФАДО!!!
цитирай
8. dita - :)
10.10.2007 03:15
Още един нов фен на фадото. :) Благодаря. Аз харесвам фламенкото много и не се бях сблъсквала с фадо. От чутото до момента ми допада повече от предполаганото. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: felixkotkov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2432853
Постинги: 346
Коментари: 2128
Гласове: 5262