Прочетен: 2285 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 03.06.2010 17:16
След „В търсене на изчезналия служител“ и „Хей, момиче“, международната програма на Варненско лято продължи да набира сила и в третата вечер с великолепния танцов спектакъл „Да докоснеш пода с глава“.
Варненската публика, подобно на софийската, изпрати постановката на крака след многократни бисове.
Липсата на предлагане, а и търсене на физически театър на родните сцени превръща гостуването на качествени образци в жанра в празник за всички, които търсят нестандартното преживяване.
„Да докоснеш пода с глава“ е елегантен, комичен, въздействащ и силно експресивен спектакъл, замислен като израз на вечното желание на човек да намира винаги по-трудния път към решението на задачата.
Хореографията на Якоб Стейдж и Каспер Равнхой показва това, като довежда движенията на актьорите в крайностите на природното и анти-логичното.
Снимка: Sоren KnudОригиналният им танцов език е предизвикателство за тялото, особено за това на главната акриса – малка жена, която демонстрира безумна пластика и акробатични умения, обикновено непосилни за хората с нейния ръст.
Триумфът на волята, съчетан с великолепието на изпълнението, беше безспорно сред най-вълнуващите и трогателни елементи в спектакъла.
В “Да докоснеш пода с глава” експресивни танци се съчетават с хиперболизирани хумористични диалози между мъж и жена – предизвиквайки смях и забавление.
Трябва ли да напуснеш някого заради вкуса на спермата на другия?
Или фактът, че не те слуша, докато се прави на куче, е достатъчен?
Искаме ли изобщо да разговаряме?
Колко пъти трябва да кажем “обичам те”, за да ни чуят?
Снимка: Sоren KnudСпектакълът определено дължи огромна част от въздействието си на музиката на живо, написана и изсвирена от група VALRAVN и великолепната им вокалистка, брутално напомняща ексцесивното, чувствено и технически съвършено пеене на Бьорк.
Фолклорни инструменти с електронни семпли и нежен женски глас се съчетават магически с ефектно осветена сцена, на която четирима танцьори демонстрират предела на възможностите на тялото със салта, премятания, забавени движения.
Силата в хореографията на датчаните безспорно е в дуетите - общуването на телата и партньорството им бяха впечатляващо измислени.
Типични за тях са и повтарящите се елементи, от които изведнъж се разбива цялото. Това се случва понякога математически пресметнато, друг път – чувствено изживяно, но винаги – за да се роди нещо ново.
Снимка: Sоren KnudКомпания Мют определено знае как да накара публиката да ръкопляска. И публиката няма нищо против.
Тази вечер програмата продължава с "Гълъбът" на Народен театър “Иван Вазов” (реж. Десислава Шпатова) и новото представление на Румен Цонев – сатиричната буфоопера “Цар и водопроводчик”.
Автор: Елена Пенева за Novinitepro.bg от Варна
ЗДРАВЕТО НА ЧОВЕКА Е В ХАРМОНИЯТА МЕЖДУ ...
Между живота и смъртта