Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
21.07.2007 15:15 - Тук ще се танцува, или как станах клубна танцьорка
Автор: felixkotkov Категория: Изкуство   
Прочетен: 6264 Коментари: 13 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Всичко започна през май, 2004-та. Приключват последните седмици в училище.

Излизам с приятели. И решаваме да ходим в Ескейп. Тогава ретро партитата едва набираха скорост, моите нощни приключения – също (преди това бяха бесни но по-скоро по купони или хард-клуобове).

Отиваме в Ескейп, намираме си място и тогава я виждам. Илияна. Съвършена. Неистинска. Луда.

Но, човече, не беше влюбване. Беше обожествяване. Killer/Papa was a Roling stone е отварянето на ретро-вечерта и в тъмното на сцената на танцьорките с 2 фенера излезе Илияна. И изтанцува музиката така, както винаги съм си мислела, че трябва да бъде изтанцувана.

Аз съм тренирала последователно 7 години фламенко, след това – джаз балет, r"b"n, пантомима, занимавала съм се с танцов театър, със салса и стандарни танци и малко класика.

Тоест, трудно някой може да ме впечатли. И тогава, човече, ей така – между глътка водка и глътка кола, се появява тя. С два фенера, като миньор. И разбива тъмнината в главата ми на парчета.

По-късно разбрах, че е виолистка. Сигурно оттам е перфектното усещане за музика. Освен това е в балета на Руши. И в клипа на “Ти” на Нина Николина. Но какво от това?

Като в онази вечер аз разбрах какво значи да танцуваш музиката.

Прибрах се вкъщи с толкова разбеснял се серотонин, че събудих баща си (бивш военен и настоящ полицай) и му казах с най-убедената физиономия: “Тате, аз ще стана танцьорка в клуб”.

Сега си представете реакцията - дъщеря на полковник иска да стане танцьорка. Не стига, че играе в театър и се готви за кандидатстудентски изпити, ами и иска да се кълчи по дискотеките нощем, хаха.

Обаче тази мисъл не ми излизаше от главата, човече. Повече никога не отидох да гледам Илияна. В тялото ми всички стъпки и всички песни минаваха като през проводник, катализирани от голямото вдъхновение на перфектния freestyle. Аз бях дотук. Никакви уроци повече.

Започнах да търся своя език, да се уча да изразявам музиката, да се уча да танцувам емоции, текст, после само отделни инструменти от дадена песен. Не беше трудно – защото в свободната импровизация можеш да смесиш фламенко с джаз, после да направиш два пируета и да плъзнеш задник по секси начин - като негър от клип на Снууп...

В залата вече не ми се танцуваха комбинации и хореографии. Исках да съм в полутъмното задимено пространство на дискотеката и да се оглеждам във всички погледи, полуоблечена да забравя моралния закон на Кант и се отдам на небето над себе си, да загърбя тоновете знания, да надрасна духовното и интелектуалното и да се отдам на пълното физическо изживяване, което само с едно точно движение превръщаш в изкуство.

Нарязах си половината дрехи. Дънките станаха къси поли, блузите - полу-сутиени, полу-потници. Майка ми скри ножицата. И една нощ – 20 дена преди изпита по литература, започнах да танцувам в Енигма.

Първа вечер. Отидох само с един приятел, който хабер си няма от танцуване. Гледах с обожание всички танцьорки. После се качих. Качих се, човече, и изведнъж усетих какво е да те гледат всички. Преди това бях излизала на сцена над 500 пъти, но това усещане беше уникално и неописуемо.

Лепкави погледи, желание, пронизва те, минава през теб, после започваш леко да се движиш, после следва силна част в музиката, DJ-ят свири на твоето тяло, контролира го, и ти избухваш и просто забравяш къде си.

Заради изпитите трябваше да прекъсна кратко време след това. След като минаха всички 10 изпита онова лято (2 литература, 2 устни и 2 писмени журналистика и няколко кръга режисура в НАТФИЗ), исках пак.

Не се върнах в Енигма. Исках на ново място. Отидох на кастинг в Jeam Beam и Double Vision. Започнах и на двете места пробно. След това станах част от големия екип на един прекрасен балет, поради което бях преместена в Марсилия, отново в Студентски град.

Там беше моят дом за 3 години, 4 вечери в седмицата. Постепенно станах хореограф на балета, през него минаха над 30 момичета, всяка от която бях гледала на кастинг и след това как постепенно започва да усеща музиката все по-силно и да става все по-добра.

За себе си открих единственото изкуство (засега), в което мога да докосна онова, голямото, онова горе, чрез което се усмихваме на Вселената и ставаме част от нея.

Ставах инструмент на всички DJ-и.

Станах приятел с тялото си, и то започна, като перфектния любовник, да ме изненадва непрекъснато и да прави движения, които с мислене никога нямаше да достигна.

Пуснах музиката да ме води и си сътворих собствен език, собствена изразна система, собствен стил.

Повярвах в принципа на древните гърци, че вътрешната красота може и трябва да е и външна, трябва да има баланс между пълното духовно и интелектуално удовлетворение и истинското физическо удоволствие.

Танцът е вътре в мен.

Не танцувам от няколко месеца. Но тези три години са гаранция, че едва ли някога ще ме напусне онова вдъхновение, което ми носят 3-те часа потене сред цигарен дим, хора, които се забавляват и силна музика.

На сърцето ми е изписана фразата от моята собствена революция “Тук ще се танцува”!



Тагове:   как,


Гласувай:
0



1. felixkotkov - Еееее колко хубаво
21.07.2007 16:03
че така си го усетила:)) Много се радвам, че се пийнахме и потанцувахме онази вечер заедно. Беше ми много гот:)) Поздрави и все така усмихната:)))
цитирай
2. tzappa - Уау!
21.07.2007 16:28
Искренно ти завиждам! :)
цитирай
3. анонимен - и в най-дивия, необуздан и първичен ...
21.07.2007 17:56
и в най-дивия, необуздан и първичен танц няма никакво противоречие или несъвместимост с кант и моралния му закон, това са напълно ортогонални неща :)

защо спря да танцуваш (професионално), ако не е тайна?
цитирай
4. dexter - Много готино...
21.07.2007 18:00
Абе ти все повече ме изненадваш. Какво още можеш да правиш? Каквото и да е...перфектно трябва да е, защото правиш всичко с любов, желание и себеотдаване явно.
Колкото до поста - супер е!
цитирай
5. felixkotkov - Мерси на всички:))
21.07.2007 18:19
Спрях, защото имам доста работа през деня. А и се смениха шефовете, с които години работехме перфектно заедно. Новите не могат да говорят членоразделно, та затова. Може би пак ще започна скоро.. поне ми се иска....
цитирай
6. анонимен - xaxaxa БРАВО на тебе!
21.07.2007 22:14
почиствам паяжините към входа. зареждам. започвам да премятам думите на вкус от зъб на зъб и вече беше започнал да се оформя плана как да те открадна, когато, между салтата, бившия полоковник се впи в паузата между 3-ти и 4-ти горе, вляво.

       Т Р И   С Е К .   М Р A К

б-Р-Р-р-о-о-О-У-У-У-у-у-у-у... - зацепи аварийния генератор и системата се рестартира в LAST KNOWN GOOD CONFIGURATION

=]]
цитирай
7. gohh - ех,Ел!...
22.07.2007 06:06
Как разбуни гнездото на сърдитите спомени-оси :)
На копнежа по това пълно отдаване на танца во имя себе и гладните погледи около...
Благодаря ти!
За откровеността и за необикновеността ти.
Thumbs up!Way up!
And respectful bow down!Way down! :)
Хора като теб поддържат вярата ми в Човека!
Това без капка лЪскателство-само възхита!
цитирай
8. анонимен - И другите танцуват
23.07.2007 20:32
http://www.vbox7.com/play:82869042
цитирай
9. jenseits - абстрахирай се от текста
25.07.2007 00:06
http://youtube.com/watch?v=9ALtIwy77RU
цитирай
10. woozy - :)
28.07.2007 00:47
Четейки написаното, не мога да не се сетя за един култов филм, който гледах наскоро...It's all gone Pete Tong....и силно ти го препоръчвам ако не си го гледала..... Вибраций, всичко е вибраций, пресичаши се лини, който в един момемет изравняват своята честото и амплитуда създавайки хармония! Байла, байла, байла... :)
цитирай
11. анонимен - A помниш ли...
04.08.2007 13:00
...когато изкрещя - "Ееееееееееее тоя го познавам, най редовния клиент на заведението" :)


д.
цитирай
12. анонимен - iznenada
07.08.2007 17:24
Неочаквах да те открия и то толкова скоро , но интернет си е жива конспирация. Това което прочетох от теб ми даде смелост да продължа не само с безмълвните погледи от сватбата в неделя, но и с текст защото явно всичките ти сетива са отворени, поглъщат, но и отдават свежестта на света, която , често ние незабелязваме. Не ми е много удобно да говоря повече тук.
цитирай
13. felixkotkov - Помня, Влади
13.08.2007 17:08
все едно беше вчера хехе. Много благодаря на всички. Приех и критиките, и препоръките.
А на номер 14 да кажа,че понеже не помня много мълчаливите погледи, може да разкрие сговорчивата си природа - знае как да ме намери:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: felixkotkov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2437036
Постинги: 346
Коментари: 2128
Гласове: 5262